مقاله ترجمه شده رشته مدیریت با عنوان ارزیابی تاثیر مدیریت ارتباط با مشری(CRM) برابعاد عملکرد سازکانی :مطالعه موردی در صنعت هتل مالزی
عنوان انگلیسی :
Assessing the influence of customer relationship management (CRM) dimensions on organization performance: An emperical study in the hotel industry
چکیده :
هدف:هدف این مقاله بررسی رابطه بین ابعاد CRM به عنوان مثال مشتری مداری،سازمان CRM،مدیریت دانش و CRM مبتنی بر فناوری و جنه های مختلف عملکرد سازمانی به عنوان مثال مالی،مشتری،فرایندهای داخلی و آموزش و رشد در هتل های مالزی است.
طراحی،روش شناسی و رویکرد:یک مطالعه کمی است که در رابطه با 152 مدیر هتل مالزی از 5-3 ستاره انجام شده و داده ها جمع اوری شده و مورد تجزیه و تحلیل رگراسیون قرار گرفته است که در راستای اهداف بیان این مطالعه می باشد.
یافته ها: نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که تمام ابعاد CRM مثبت بوده و تاثیرقابل توجهی در دیدگاه های مختلف از عملکرد هتل دارد. با این حال تکنولوژی CRM با یادگیری و رشد عملکرد هتل ارنباط معنی داری را نشان می دهد.
محدودیت های تحقیق و مفاهیم:تاکید شده است که ارتباط مستقیم بین ابعاد CRM و دیدگاه های عملکرد سازمانی و همچنین مطالعه در تنها هتل های 5-3 ستاره متمرکز شده است.
مفهوم علمی:مفاهیم علمی معنی داری بوجود امده است که ساختمان گسترده و ابعاد موثر CRM را در هتل های بسیار مهم به صورت یک رقابت بالا و بهبود عملکرد در بخش هتل مالزی نشان می دهد.
اصالت و ارزش مقاله: مقاله CRM به طور خاص برای هتل ها در مالزی می باشد.
کلیدواژه ها:
سازمان CRM
عملکرد هتل
مدیریت دانش
مشتری مداری
فناوری مبتنی بر CRM
مقدمه :
سطح بالایی از رقابت یکی از سخت ترین چالش ها در صنعت هتل است. این است که هتل ها به طور فزاینده ارائه بیشتر و بهتر خدمات را نجام می دهند. که به افزایش هزینه ها و کاهش مشتری و در نتیجه کاهش نرخ اشتغال می شود.(ورودگو 2005) و (سیگان و همکاران 2009) و (وانگ و وانگ 2009) و (ین ون و ادوارد 2010)
فهرست مطالب :
چکیده:2
کلید واژه ها:3
مقدمه:3
ابعاد CRM و فرضیه:5
مشتری مداری:6
سازمان CRM:7
مدیریت دانش:8
CRM مبتنی بر فناوری:9
اندازعه گیری عملکرد هتل:10
مشتریان(اقدامات مربوط به مشتریان)11
فرایندهای داخلی(اقدامات مربوط به پیاده سازی استراتژی)11
روش شناسی:12
چهارچوب تحقیقات:12
جمع اوری داده ها:13
اندازه گیری ومقیاس:14
جدول 1:بار وآزمون قابلیت اطمینان14
جدول 2:همبستگی پیرسون در ضریب ابعاد CRM و دیدگاه های عملکرد هتل19
نتایج:19
بحث:20
مفاهیم مطالعه:23
نتیجه گیری و مطالعات آینده:24